Cum cumpărăm Toho şi Delica

Atenţionare: Tot ce veţi citi mai jos se referă strict la mărgelele de nisip produse de firmele Toho şi Miyuki, nu la mărgelele chinezeşti, cunoscute sub denumirea generică de "mărgele de nisip". Aşadar, acest material se adresează exclusiv celor care doresc să lucreze cu mărgele Toho  şi Delica.

Mă refer la mărgelele de nisip rotunde, nu la cele  bugle, drop, hex sau alte forme, produse de firma Toho. Cum ne asigurăm, atunci când cumpărăm online, că produsul de pe ecran este ceea ce vom primi? Că nu cumpărăm Toho şi primim altceva? (povestea este inspirată dintr-un caz real).

Nu vă chinuiţi să daţi zoom la poze şi să comparaţi egalitatea mărgelelor din ele, poza poate fi înşelătoare. Criteriile după care ne ghidăm sunt:

  1. CODURILE mărgelelor 
  2. PREŢUL lor
Fabricile Toho şi Miyuki au coduri unice, alocate per culoare. Aceste coduri sunt păstrate de cei care revând acest produs. De ce? Păi de ce şi-ar mai bate capul cu inventarea unor zeci de noi coduri? Dar, mai important decât asta, e faptul că păstrarea acestor coduri originale este garanţia autenticităţii produselor.
N-aveţi răbdare să citiţi coduri şi denumiri? Vă uitaţi doar la culoarea din poză şi puneţi în coş? Foarte rău! Aşa fac şi eu uneori, dar nu e bine.

1. CODURILE

Unii vânzători păstrează denumirea originală, alţii traduc denumirea produsului. Veţi găsi, de exemplu, "metalic hematit" în loc de "metallic hematite" sau "ametist" în loc de "amethyst" sau "alb opac" în loc de "opaque white". Dar, atenţie, codul original se păstrează în ambele cazuri!

Să luăm, de exemplu, mărgele de nisip mărimea 11, culoarea opaque rainbow white. Are codul original 401.



 Dacă vedeţi coduri de genul MT0488 sau GR334 sau altceva, inchideţi pagina! Căutaţi în Google images expresia "Toho 401" (Toho + cifra respectivă, în cazul altor culori). Dacă primele (să zicem) 10 fotografii sunt cu aceleaşi mărgele ca în fotografia din magazinul din care vreţi să cumpăraţi şi ele, toate 10, prezintă acelaşi tip de mărgele, atunci totul este bine, magazinul este unul serios.

Iau, ca experiment, codul GR334 şi caut "Toho GR334". Convingeţi-vă singuri de rezultate.

Citiţi şi descrierea produsului (din fericire, la furnituri, ea e scurtă). Mi se vând Toho rotunde, mărimea 12/0. Dar eu, dacă mă documentez pe Google, voi vedea că fabrica Toho din Japonia nu produce această mărime! Dacă aveţi timp şi răbdare, pe site-urile oficiale ale producătorilor de mărgele, veţi găsi informaţii interesante, plus tabele de mărimi şi culori.

Dacă denumirea mărgelelor este "bla bla burgundy", iar pe ecran aveţi mărgele verzi sau galbene, ceva e în neregulă, fiindcă şi descrierea produsului trebuie să se apropie de ceea ce vedem în fotografie, nu? Or Burgundy este vişiniu inchis.

Din câte magazine îmi cumpăr eu Toho? Din 3. De ce doar din 3? În ele am încredere, nu m-au dezamăgit niciodată, cumpăr fără nici o umbră de îndoială.

Ceea ce am scris mai sus îi priveşte mai ales pe artizanii care cumpără pentru prima dată. Dar nu neapărat doar pe ei, fiindcă şi cei experimentaţi pot fi atraşi de un preţ mai bun decât cel din magazinul de unde-au mai cumpărat şi riscă.

2. PREŢUL

Compar 3 magazine între ele, mai exact aceeaşi culoare (cod) de Toho 11/0: unul îmi vinde 10 g cu 4 lei; celălalt 20 g cu 6,50. Diferenţa există, dar e mică şi se datorează cantităţii (cu cat luăm mai mult, cu atât va fi mai ieftin).
Magazinul nr. 3 îmi vinde 100 g cu 13,50.

Dacă aş lua, la preţul ăsta, din primul magazin 100 de g, m-ar costa 40 de lei. Din al doilea ar fi 32,5.

Dacă magazinul nr. 3 ar vinde în pungute de 10 g (cum face mag. nr. 1), ar însemna că o pungă ar costa  0,135. 0,135 lei faţă de 4 lei... această diferenţă imensă trebuie să ne dea de gândit: ceva nu e în regulă!

  • În general, resellerii primesc reduceri dacă achiziţionează o cantitate mare de la fabrică. Dar ce cantitate trebuie să fi luat, astfel încât diferenţa de preţ să fie atât de dramatică?! Un convoi de camioane? Aşa?

  • Plus că, oricâtă reducere ar obţine ei, atunci când vand mai departe, îşi aliniază binişor preţul la cel al pieţei (+/- câţiva bani între magazinele care vând aceleaşi produse). Este la fel ca la orice alt produs de pe piaţă (carne, lapte etc.).
  • Dacă magazinul nr. 3 ar fi cel cinstit, atunci nr. 1 şi 2 ar trebui să intre la... brutărie.
  • Toho nu sunt ieftine! Nu au fost şi nu vor fi, sunt produse de calitate, este vorba de un brand, deci nu au cum sa fie atât de ieftine. Efectiv, nu au cum!


Q.E.D. (sper).

Tot ce-am scris mai sus se referă şi la mărgelele de nisip cilindrice Delica, produs al fabricii Miyuki, cu o menţiune în plus: acestea sunt mai scumpe decât Toho.

7 comentarii:

  1. Buna.Kezimade...foarte utila aceasta postare...de curand am inceput sa caut toho si delica prin magazinele on-line..si inca sunt indecisa caci sunt la inceput.Ai putea sa ne spui care sunt cele 3 magazine din care cumperi in afara de bead boutique...caci acolo m-am uitat.
    Multumesc,Manuela Rosca -Lyamael Handmade Constanta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Manu, scuze pentru întârzierea răspunsului (la ardeleni, dacă reacţia vine după un an, nu-i de mirare, ştii bancul cu melcul-ţuşti!) :D. Din cele 3 magazine despre care vorbeam mai sus, doar primele două erau de luat în seamă, al treilea avea tendinţe clare de fraudă, deci nu pot să-l recomand. Ceea ce trebuie să se reţină este faptul că mărgelele Toho şi Delica sunt scumpe peste tot, datorită calităţii lor. Aşa că nu putem vorbi de Toho şi Delica "ieftine", ci doar de Toho şi Delica "mai accesibile" (dacă-s ieftine, ceva e suspect). Avantajul la BeadBoutique este că aduce, la comandă specială, orice produs văzut pe un site străin, de aceea îl recomand.

      Ștergere
    2. Eu tot nu am reusit sa-mi dau seama cum se numesc cele trei magazine din care ati spus ca, personal, aveti incredere sa cumparati... Inteleg ca unul este BeadBoutique (din link-ul de la Toho si din raspunsul dvs de mai sus) dar celelalte doua? Si nu ma refer la magazinele folosite ca exemplu, unde al treilea magazin era un exemplu de cum NU se face.

      Ștergere
    3. Bună, Violeta. Scrieţi-mi, vă rog, un mail la kezimade@yahoo.com

      Ștergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. buna, nu stiam de coduri, de curand m-am apucat, dar nu prea gasesc magazine on-line cu o gama larga de culori. poti sa imi recomanzi niste magazine, poate mai ieftine, ca in comparatia ta, magazinul nr3. multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, FlorIn Florescu. Magazinul nr. 3 era cel a cărui politică eu o includ la "aşa nu", dar se pare că nu m-am prea făcut înţeleasă, am primit multe comentarii în acest sens. Aşadar, haideţi să stabilim, la început, o chesiune: Dumneavoastră doriţi să achiziţionaţi mărgele Toho sau mărgele de nisip chinezeşti? Pentru că magazinul nr. 3 vinde mărgele simple, nu Toho. Mărgele simple veţi găsi la o multitudine de vânzători. Toho, în schimb, nu sunt comercializate de multe magazine on-line din România.

      Ștergere